BOSUPOWERRR

BOSUBOLL

Balans som en kratta och osäker på din egna stabilitet vid höjdskillnader? Med hjälp av roliga övningar och ständig utmaning av dina egna gränser sätter bosubollen en helt ny nivå på din kroppskontroll! Bosubollspasset är 8 tillfällen à 60 minuter.

FUNKTIONELL TRÄNING

FUNKTIONELL TRÄNING

Här utmanar vi kropp och sinne med allt som innehåller balans, styrka, uthållighet, kondition och rörlighet. Vi kör detta koncept i stationsform - allt från 2 minuter ner till 40 sekunder per station. Funktionell träningskurs är 8 tillfällen à 60 minuter.

Våra klasser


Balans som en kratta och osäker på din egna stabilitet vid höjdskillnader? Med hjälp av roliga övningar och ständig utmaning av dina egna gränser sätter bosubollen en helt ny nivå på din kroppskontroll! Bosubollspasset är 8 tillfällen à 60 minuter.

Här utmanar vi kropp och sinne med allt som innehåller balans, styrka, uthållighet, kondition och rörlighet. Vi kör detta koncept i stationsform – allt från 2 minuter ner till 40 sekunder per station. Funktionell träningskurs är 8 tillfällen à 60 minuter.

Kommer du ihåg roliga timmen i skolan? Det här är en variant – fast “lekledaren” står för innehållet och du utmanar dig själv genom att inte veta innan vad du ska träna! Gå på detta pass med nyfiket och öppet sinne! Klassen kan innehålla vad som helst i urval från våra andra kurser – och ibland även en mix i samma pass.

Pilates är en träningsform som vänder sig till alla som vill skapa en stabil inre kärna och lyfta sin insida.

Pilates styrker speciellt musklerna i bålen (rygg, mage, sidor, bäckenbottenmuskler och sätet) det så kallade powerhouse eller lite mer svenskt, krafthuset. Vi kommer att jobba metodiskt och i ett tempo anpassat för dig. Pilates passar med andra ord alla. Pilates grundkurs är 8 tillfällen à 60 min.

Pilates fortsättningskurs är 8 tillfällen à 60 min, där jag utmanar dig och din kropp med foamroller, pilatesring, bollar m.m.

Fortsättningskursen vänder sig till dig som har gått minst en grundkurs hos mig eller har full koll på sitt powerhouse och sina neutrala positioneringar och känner sig trygg i sitt pilatesutövande.

I kursen Pilates fortsättningskurs med personlig utveckling utmanas du och din kropp fysiskt med foamroller, ring, bollar m.m. samt att vi utmanar oss mentalt genom att belysa gamla rutiner och strategier som hindrar oss från att skapa det liv vi vill leva. Pilates fortsättningskurs med personlig utveckling är 8 tillfällen à 80 min.

Med hjälp av gummiband fokuserar denna klassen på den där brännande sköna känslan för isolerade muskelgrupper. Här kan rumpan och låren få en rejäl utmaning, axlar och skuldror sköna styrke- och mobilitetsövningar – och givetvis andra muskler sitt! Styrketräning med gummiband är skonsam träning för kroppens leder och är lätt att variera och anpassa.
Kursen är 8 ggr à 60 minuter.

Har du förlorat din fysiska hälsa? Konvalescent eller bara varit stillasittande för länge? Här smyger vi igång dina muskler försiktigt och hjälper dig att komma tillbaks igen. På dessa pass använder vi allt från traditionella hantlar till gummiband! Smyg igångkursen är 8 tillfällen à 60 min.

Två remmar från taket med handtag? Jo, en riktigt utmanande träning – tekniskt som fysiskt. Här anpassar du svårighetsgraden enkelt efter vart du befinner dig i din fysiska resa. Din kroppsvikt och remmarnas vinkel från taket avgör tyngden i övningarna. Häng med och häng med oss! TRX-kursen är 8 tillfällen à 60 minuter.

Trött på muskelstelhet och begränsad rörlighet? Längtar du efter en skön stund till skön musik, så är du hjärtligt välkommen. På det här passet använder vi TRX som grundredskap och utövar yogaposer som mobilitetsmål.

Njut av en riktigt traditionell kinesiskt yin och yang yogakurs där din kropp får utrymme att sträcka på sig i lugna som flödande sekvenser. Bindväv, meridianer och det nedre chakrat (lower dan tian) ges energi och kärlek.

Hela avsikten med taoist yoga är att återställa den medfödda förmågan att röra sig lätt och ledigt samt med kraft.

Denna yin och yangyogakurs sträcker sig över 8 tillfällen och har endast 5 bokningsbara platser på fortsättningskursen – 10 på grundkursen. Uppvärmning kan ske antingen med enklare qi gong rörelser eller en ”lesser yin”-sekvens. Sedan går vi antingen över till en yin eller yangsekvens beroende på dagens upplägg.

Yinposerna hålls stilla och yang sekvenserna är lekfulla och mjukt flödande i olika tempon. Avslutning sker i traditionell shavasana eller meditation, ibland till ljudet av vibrerande och sjungande singing bowl.

Viss hemläxa kan ges för att ge dig extra möjlighet att ge kärlek till den kropp som du bara har en av.

Yinyogainstruktören Rebecka är utbildad av Todd Grube som i sin tur har studerat både under Sifu Damon Honeycutt som är Senior Student till Paulie Zink, grundaren av Yin Yoga och Paul Grilley som skapade modern Yin Yoga. Todd har 25 års erfarenhet av yoga, qi gong och healing, har arbetat med bodywork i mer än 15 år och har omfattande och gedigna studier inom kinesisk medicin, ayurveda och shamanism. Få har så gedigen kunskap om Yin Yoga som honom.

Hejdu! Just nu närmar vi oss vårt SOMMARSCHEMA som börjar den 2 juli. Så vill du börja träna nu så är det SOMMARKORTET som gäller! Vi håller naturligtvis även en personligare träning utanför våra gruppklasser ifall du hellre vill det. Välkommen hit! /Mats & Rebecka Avvisa

X